Ofte stillede spørgsmål til Renoveringspuljen

|

Kategorier

Fremtidens spejderhytte
|

Den A.P. Møllerske Støttefond har bevilget 80 mio. kroner til et kvalitetsløft af spejderhytter og kredshuse i hele landet. Projektet bidrager bl.a. med at støtte bæredygtige renoveringer af eksisterende spejderhytter/kredshuse. Læs mere om projektet her

Nedenfor kan du finde de oftest stillede spørgsmål til Renoveringspuljen:

Hvornår åbner Renoveringspuljen?

– Puljen kan ansøges via dette ansøgningsskema fra den 9. januar og frem til søndag den 30. april 2023. Der vil desuden også være en anden ansøgningsrunde som løber fra juni og frem til september 2023.

Hvad skal ansøgningen indeholde?

– Ansøgningen skal indeholde en række oplysninger om den lokale forening og hytten/kredshuset. De konkrete oplysninger som efterspørges ifm. ansøgningen vil fremgå på hjemmesiden og via ansøgningsskemaet.

Må Spejdercentre søge renoveringspuljen?

– Nej, puljen er forbeholdt lokale spejderhytter/kredshuse, som anvendes til ugentlige aktiviteter.

Kan Renoveringspuljen søges til at bygge et nyt lokale til opbevaring?

– Der kan søges til bæredygtig renovering af spejderhytter/kredshuse, som forlænger hyttens/husets levetid og samtidigt forbedrer anvendelsesmuligheder, og der skal redegøres herfor i den konkrete ansøgning. Det vil i sidste ende være Fondens vurdering.

Vi mangler plads, kan vi søge til at udvide vores eksisterende hytte/kredshus?

– Nej, renoveringspuljen er til bæredygtig renovering og ikke til tilbygninger m.v.

Er solceller/nyt gulv/en tilbygning inden for puljen?

– Der kan søges til bæredygtig renovering af spejderhytter og kredshuse, som forlænger hyttens/husets levetid og samtidigt forbedrer anvendelsesmuligheder, og der skal redegøres herfor i den konkrete ansøgning. Det vil i sidste ende være Fondens vurdering.

Hvad hvis vi lejer vores hytte/kredshus hos xxx?

– Spejderhytten eller kredshuset skal være ejet af foreningen selv.

Hvad hvis vi bor i en kommunal hytte/kredshus, men har lejet den for en 20-årig periode og selv har vedligeholdet?

– Spejderhytten eller kredshuset skal være ejet af foreningen selv.

Hvilke bilag skal medsendes en ansøgning?

– Der skal vedlægges en række bilag som dokumentation bl.a. billedokumentation, byggeteknisk gennemgang for bygning til fritidsformål (for ansøgninger over 100.000 kr.), budget, tidsplan, tilbud/plan for renoveringen, årsregnskab med videre.

Læs mere om projektet her

Har du yderligere spørgsmål? Så kontakt projektkonsulent Sofie Ilsøe Sjöblom på mail: sofie.sjoblom@spejderne.dk eller tlf: 2222 9429

Denne side blev senest opdateret 26. januar 2023