Mærker til spejdere fra 6-16 år

Der er fire mærker, som spejdere kan tage på fire møder eller en weekendtur. Aldersinddelingerne er 6-8 år, 8-10 år, 10-13 år og 13-16 år. Mærkerne kan bestilles på spejdersport.dk og Eventyrsport.dk. Der hører en udførlig lederguide til, som klæder dig som leder på til de fire møder, som forløbet tager. Find pdf’en nedenfor til din gren og se, hvad du skal gøre trin for trin på hvert møde.

Mærke for 6-8-årige spejdere

På fire møder giver SciencePirat-mærket for de 6-8-årige spejdere en introduktion til science spejdermetoden, der kombinerer naturvidenskab og spejder på bedste vis. Hvert møde har en guide, som du kan bruge, og dine spejdere lærer og leger, eksperimenterer og får sat undretankerne i gang. De kan for eksempel få en bordtennisbold til at svæve, se rosiner danse i vand eller lave is uden en fryser.

Download lederguide til mærket for de 6-8-årige spejdere her (PDF).

 

Mærke for 8-10-årige spejdere

På fire møder giver SciencePirat-mærket for de 8-10-årige spejdere en introduktion til science spejdermetoden, der kombinerer naturvidenskab og spejder på bedste vis. Hvert møde har en guide, som du kan bruge, og dine spejdere lærer og leger, eksperimenterer og får sat undretankerne i gang. De kan for eksempel lave en fakirballon, bygge en vulkan eller prøve at få en isterning til at overleve længst muligt.

Download lederguide til mærket for de 8-10-årige spejdere her (PDF).

 

Mærke for 10-13-årige spejdere

På fire møder giver SciencePirat-mærket for de 10-13-årige spejdere en introduktion til science spejdermetoden, der kombinerer naturvidenskab og spejder på bedste vis. Hvert møde har en guide, som du kan bruge, og dine spejdere lærer og leger, eksperimenterer og får sat undretankerne i gang. De kan blive klogere på, hvad der sker, når man smider mel på et bål, om man kan slukke ild med usynlig gas eller bygge en lavalampe.

Download lederguide til mærket for de 10-13-årige spejdere her (PDF).

 

Mærke for 13-16-årige spejdere

På fire møder giver SciencePirat-mærket for de 13-16-årige spejdere en introduktion til science spejdermetoden, der kombinerer naturvidenskab og spejder på bedste vis. Hvert møde har en guide, som du kan bruge, og dine spejdere lærer og leger, eksperimenterer og får sat undretankerne i gang. Spejderne prøver at bruge krydderiet gurkemeje til at finde ud af, om noget er syre eller base, de skal få en våd avis til at brænde og bygge en maskine ud fra dimser i spejderhytten eller naturen.

Download lederguide til mærket for de 13-16-årige spejdere her (PDF).

Find mærkerne på Eventyrsport.dk og Spejdersport.dk ved at søge på SciencePirater